Čerstvě připravený heřmánkový čaj z prvotřídních květů je plný aroma a květinové chuti. Žlutý čaj se ještě více zjemní, když ho osladíte medem a přidáte trošku citronu.
Když jej naservírujete do skleněné konvice a necháte v něm pár květů, samotný pohled na něj je potěšením. Ideální doba pro sběr heřmánku je třetí až pátý den po vykvetení, v tuto dobu mají jeho květy největší sílu.
Heřmánek je známý pro své široké spektrum účinků na lidský organismus. Mezi pozitivní účinky heřmánku patří například jeho protizánětlivé, dezinfekční i protialergické působení, které přijde vhod jak při vnějším, tak i vnitřním použití.
Hlavním přínosem heřmánkového čaje je jeho zklidňující schopnost, díky níž přispěje i k dobrému spánku. Heřmánek je vhodný také na trávící potíže, například křeče nebo nadýmání. Hodí se i při běžném nachlazení, když vás trápí rýma, kašel nebo bolest v krku.
Dále má pozitivní vliv na celkový imunitní systém organismu. Ženy mají heřmánek zase v oblibě proto, že pomáhá zmírnit menstruační křeče nebo potíže při menopauze.
Návod k přípravě: čajovou lžičku na šálek (cca 200 ml) přelejte vroucí vodou a nechte 5-10 min. luhovat.
Složení: Heřmánek bio
Skladování: Skladovat v suchu a chladu.
Balení: 50 g
Výrobce: Sonnentor s.r.o.
Buďte první, kdo napíše příspěvek k této položce.
Příběh značky SONNENTOR se začal psát v roce 1988 nápadem nezaměstnaného mladíka Johannese Gutmanna v chudé oblasti rakouského Waldviertlu. Ten byl horlivým zastáncem ekologického zemědělství již v době, kdy slovo „bio“ ještě neexistovalo. A tak jako 23 letý začal objíždět místní trhy, nabízel balené bylinky, čaje a koření od místních sedláků a stal se v místním regionu známou postavičkou.
Na stejných principech - bio principech - zakládal s Tomášem Mitáčkem v roce 1992 český SONNENTOR na jižní Moravě, kterého učarovala myšlenka Johannnese Gutmanna dělat smysluplnou práci na pomezí potravin a lidové medicíny.
SONNENTOR znamená česky sluneční brána a logem se tak stalo usměvavé slunce s 24 paprsky – pro každou hodinu dne jeden.
Český SONNENTOR začínal nejprve s prodejem vonných éterických olejů a s pěstováním léčivých rostlin v biokvalitě, tehdy určených výhradně k exportu. Postupně však zájem o byliny v bio kvalitě rostl, s prvními prodeji pomohly také prodejny se zdravou výživou. SONNENTOR přinesl na český trh sypané bylinné směsi a později také porcované čaje.
V roce 2009 se k SONNENTORU přidal Josef Dvořáček, který vnesl do fungování společnosti fůru invencí. Vznikla nová prodejna, exkurze do výroby, kavárna nebo bylinková, naučně odpočinková zahrada s vyhlídkovou terasou.
Koncept transparentnosti na všech frontách je jeho dalším obrovským přínosem nejen pro fungování společnosti, ale přispívá i k budování pozitivního obrazu bioproduktů a ekologického zemědělství v očích zákazníků jako celku.
Od výkupu suroviny v biokvalitě přes její šetrné zpracovávání, inovaci obalových materiálů a hledání cest k minimalizaci odpadu a 100% kompostovatelnosti či recyklovatelnosti používaných materiálů. Ekologické zemědělství pro nás není moderní vlnou, ale jedinou možnou alternativou k zemědělské velkoprodukci. Dlouhodobě se snažíme jít cestou inovací, které by nás dovedly k udržitelnějším zítřkům. Jedině tak může radost dlouhodobě růst.